Jag är en tjej på 32 vårar...

Födelsedagen i går började med sång, paket och frukost på sängen. Magnus hade försökt sig på att baka en tårta men gav upp det projektet när tårtbotten inte ville samarbeta med honom... En härlig start på dagen!

Det var min tur att hämta Leah på dagis i går (som alltid på torsdagar) och när jag kom dit var barnen ute och lekte på gården och Leah hade fullt upp att gräva i sandlådan och klättra upp på "bordet" som står i densamma. Härligt att se henne så aktiv utomhus igen! Leahs ena fröken kom fram till mig och sa;
-Jag får lov att gratulera på födelsedagen! För det är väl i dag? När jag frågade hur hon visste det så berättade hon att Leah minsann hade talat om för alla som ville höra på att; -Mamma fylla år!

Underbara unge säger jag bara!

Förövrigt så kan vi konstatera att det idag var andra dagen i rad som vi lämnade henne på dagis utan en enda tår! Härligt! Så nu hoppas vi bara att det håller i sig över helgen och att vi inte behöver "börja om" på måndag igen.

Kvällen avslutades med en cykeltur och sedan thaimat på det. Flodas thai är riktigt bra, om du inte har provat den, gör det!

Ikväll blir det lite kalas med familjen, kul att träffa alla på samma gång, det är inte så ofta man får samlat alla. I morgon kommer Eva-Britt och Olle över på lite paj och fika, ser framemot den goda kakan som Eva-Britt har sagt att hon skall baka.

Efter jobbet i dag står det play-date med familjen Carlberg på schemat. Tänkte att barnen skulle få busa av sig lite på "träsket". Det är verkligen en jättefin lekplats som ligger vid Aludden i Lerum.

Innebandyn börjar dra i gång igen på allvar, Floda fick ju som sagt en friplats i div 2 när Frölunda sent drog ur sitt lag. Hade ju inte tänkt att lira i div 2, men man får väl se det som en "bonus". Innebandy är ju trots allt fortfarande riktigt roligt! Extra kul också att A-K gör comeback efter att ha blivit mamma till lilla Milo, det var ju ett tag sedan vi fick lira i hop!

Kram På Er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback