Lovely Easter!

Vilken fantastisk påskhelg det har varit. Ett underbart soligt och varmt väder som nästan påminner om svensk högsommar! Det har nästan kännts mer som ett sommarlov än ett påsklov... Det känns som att man har varit ledig betydligt längre än 5 dagar. I torsdags kom familjen Pettersson över och grillade, det var väldigt trevligt och barnen lekte och hade kul tillsammans. T hade dessutom gjort en av de godaste chokladkakor som jag någonsin har ätit. Sjäva kakan innehöll nedsmält 70% choklad och ovanpå var det en smet av smälta After Eight's. Som bara råkar vara min favoritchoklad... Så nu vet jag vad jag skall bjuda på min sista dag på jobbet! (måste bara få tag på receptet först...)

På långfredagen bestämde vi oss för att ta en cykeltur till Lerum och den stora lekparken vid Aspen. Vi satte oss i parken och käkade lunch och lekte en bra stund efter det innan vi cyklade hemåt igen. Det blev väl en tur på ca 2,5 mil. Det var inte bara mamma och pappa som var trötta på vägen hem, Leah somnade i cykelstolen så vi fick leda hem cykeln den sista biten. Det såg lite obekvämt ut för Leah med huvudet hängande framåt med en stor cykelhjälm på...

   

Påskaftonen firade vi tillsammans med Moffa, Mita, Syster och Lars i Björboholm. God mat, lite badminton i trädgården och såklart en del solande på den härliga altanen. Mysigare påskafton går det knappast att få!

 

På Påskdagen var vi bjudna till Eva-Britt och Olle tillsammans med Johan, Sanna och Olles dotter Jenny. Efter en god middag bestående av lammstek och potatisgratäng packade vi ryggsäckarna med fika och gav oss ut på en promenad i naturreservatet. Några blåsippor hittade vi men det har blivit mindre de senaste åren. Dessutom kanske en del redan hade hunnit blomma ut, men de vi såg var vackra. Te och blåbärsmuffins smakar väl häller inte så mycket bättre än ute i naturen?

  

I dag började Leah och jag dagen med att ta en cykeltur runt Sävelången. Kommunen rustade upp slingan förra året och nu är det en riktigt fin slinga på ca 8 km som man kan cykla, springa eller gå runt. Vi cyklade förbi Nääs slott och sedan stannade vi till en stund för att kika på de alldeles nyfödda lammen som nu har flyttat ut och blivit grannar med badplatsen. Sedan tyckte Leah att vi skulle ha fika också och eftersom cafét öppnade lite tidigare än de egentligen skulle så hann vi med att äta varsin chokladboll och dricka ett glas saft innan cykeln ville hem igen. En underbar morgon!

    

Vi hade sedan tidigare bestämt oss för att överraska Leah med att åka till Liseberg på eftermiddagen, så efter hennes tupplur så packade vi bilen och gav oss iväg till Liseberg. Ett besök som inte kan beskrivas på något annat sätt än succé. Nu hade Leah blivit tillräckligt lång för att få prova på en hel del nya karuseller. Jag fick äran att följa med på hennes första åktur på "Rabalder". Jag var lite ängslig för att hon skulle tycka att det skulle vara lite läskigt men när hon under varv två utbrast, -Va roligt mamma!, så slappnade även jag av...

 

Nu är det dags för lite tvätt och kvällsstök innan en ny arbetsvecka tar vid.
Godnatt alla!

Kommentarer
Postat av: Bludde

Succé var ordet. Underbar helg!

2011-04-25 @ 20:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback