bak, fika och match

Ja, det är vad helgen har bestått av.

I fredags hade Magnus lag match, vinst 5-4 mot Lidköping, Lerum hakar på i toppen. Spännande match att följa i veckan blir hängmatchen mellan Skövde och IBF Göteborg. IBF har nämligen en match mindre spelad och Skövde är på G. De är luriga att möta, speciellt på deras hemmaplan. Det har ju Lerum redan fått känna på. Heja Skövde!

Min match i söndags mot Bakadalen slutade oavgjort 2-2, Vi hade ett betydligt bättre spel än mot Guldheden sist, rakare och mindre omständigt, stor skillnad! Tyvärr hade vi otur i våra avslut, och dessutom hade domarna väldigt röda tröjor på sig, då menar jag inte bokstavligt talat. Jag brukar inte kritisera domarna men den här insatsen går INTE till historien som deras bästa match... Tyvärr var det ett par lägen som blev väldigt avgörande för utgången av matchen, men ok, 1 pinne är bättre än 0 och vi är fortfarande 3 poäng före dem. Nu är det matchledigt fram till mitten av januari och förhoppningsvis kan vi nöta in ett bättre spel och lite fastare formationer. PP och frislag behövs det också nötas på ordentligt.

I övrigt har det varit en helg som har besått av mitt och svärmors traditionella julbak. I lördags körde vi ett race med både pepparkakor och lussekatter. Det doftar fullkomligt (l)ju(v)ligt i hela huset efteråt. Detta i kombination med gårdagens fixande och upphängade av julgardiner och nattens snöfall gör att känslan och längtan efter jul börjar infinna sig ordentligt!

På fredag vankas det dessutom julfest med jobbet. Min första julfest med mitt "nya" jobb, skall bli mycket trevligt! Följande utdrag ur inbjudan lovar ju gott "sedan festar vi tillsammans hela natten"... Får se om man orkar upp för att lira B-lagsmatch på lördag morgon kl 09:00...

Nu tänkte jag bygga på julkänslan ytterliga med att börja knåpa ihop årets julkort, får se vad man kan få till i år!

 
En koncentrerad liten tjej som försöker få till pepparkaksdegen...


Det övas på lussesångerna för fullt på förskolan. Här framförs "Natten Går Tunga Fjät"...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback