Springtävling!

I torsdags när jag hämtade Leah efter dagis var hon väldigt snabb på att visa mig sin medalj som hon hade fått efter springtävlingen, Lilla Hästhagenvarvet, som de hade haft på dagen. Hon ville också gärna tala om att hon hade fått saft och bulle efter loppet. Hon var väldigt stolt och ville inte gärna lägga i från sig sin medalj. Leahs fröknar på förskolan är verkligen helt fantastiskt, de ordnar så fint för barnen, trots de knappa resurserna. Jag hoppas bara att de får den uppmärksamhet de förtjänar för all tid & slit som de lägger ner.


En stolt tjej med sin guldmedalj runt halsen.

I fredags var jag i väg på Liseberg med mina nya arbetskamrater. En väldigt trevlig kväll måste jag säga. Nu känns det riktigt bra när man har fått träffa och lära känna lite fler på kontoret. Extra kul att de var så välkomnande, både för oss nya och för de som skulle sluta. Att alla är lika mycket värda så att säga.... Tyvärr är det ju inte alltid så överallt och det är ju lite tråkigt såklart!

Lördagen började med världens bästa MRL75 pass på gymet och avslutades med 40-års kalas för Mattias. Det var trevligt med lite gardenparty och att äntligen få träffa de flesta av sina goa vänner igen. Det blir lite för långt mellan gångerna. Magnus och bestämde därför att vi skall försöka få till ett datum ganska snart där vi bjuder in "gänget" på grillkväll och lek för barnen i trädgården. Så nu får vi sno oss på innan alla drar i väg på semestrar på sitt håll...

I går kom pappa hem och passade och lekte med Leah en stund så att Magnus och jag kunde få komma i väg till gymet och träna tillsammans. Resultatet i dag är en träningsvärk som växer fram mer och mer i mina stackars axlar och överarmar, gôtt é det!

I dag blir det vilodag och en kväll med tjejmys eftersom Magnus skall i väg på lite träning på gymet med sin bror och sedan är det dags för hans andra pass med FBC Lerum's herrar. I morgon och på onsdag blir det dock träning igen. Styrkepass, Step, Indoor Walking samt Body Pump står på schemat tisdag och onsdag. Får se om jag kan få till ett pass på torsdag också och vad det blir i såfall.

Tre veckor kvar nu, tiden får gärna gå fort....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback