Muskler eller inte?

Jag har förstått att det är många tjejer som inte "gillar" muskler, eller i mina ögon, snarare är rädda för dem. När jag var yngre kanske jag inte heller var överförtjust i mina kantiga fotbollsvader. Alla ville ju ha coola stövlar och jag hade väldigt svårt för att hitta snygga varianter där jag kunde få upp dragkedjan..

Men handen på hjärtat, vad är det som är så farligt med muskler? Är det rädslan att se "annorlunda" ut eller är det helt enkelt så att det egentligen bottnar sig i avundsjuka?

Jag såg ett "ordspråk" på nätet, kommer inte i håg vart, men det såg i allafall ut så här;
Skinny girls looks god in clothes, fit girls looks god naked.

När det gäller kläder så behöver det inte betyda att man drar större storlekar än om man inte hade muskler. Jag drar storlek 27 i vidd på jeans och storlek S på tröjor. Skulle nog säga att det är ganska "normalt" (eller?) om det nu var normalitet man strävade efter menar jag...

Hur som helst, jag föredrar alltid muskler framför fett och hellre vältränad än otränad. I min värld handlar det om vad man väljer att prioritera...

Resultat motiverar mig, vad motiverar dig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback