Torsdag 14/12

I går var det lucia och ännu inte ett spår av vinter här i Göteborgstrakterna! Istället dras vi med översvämningar mitt i December. Sanna mina ord, det är verkligen någon som är totalt galet i vår värld.

Skall bli skönt att äntligen få lite julledighet, nu jobbar man nästa vecka och eftersom man har tagit ledigt 27-29/12 får man 11 sköna, lata, ledig dagar!

Vi skall fira julen hemma hos oss, vi blir nog kring 10 personer och det skall bli så skönt att få vara hemma och slippa åka runt på julafton för första gången på 7 år! Ibland är jag verkligen avundsjuk på de som har sin familj "intakt" fortfarande!

Alla julklappar är nu inhandlade och ligger hemma och väntar på att bli inslagna. Jag har köpt nytt fint papper och roliga snören. Dessutom hag jag börjat spåna på rim till alla klappar, ser framemot att få sitta och pyssla och göra riktigt fina paket!

Julgran tänkte vi oss försöka på och inhandla på Söndag...

Annars är helgen fullbokad;
I morgon blir det julbord på Öijared med Pappa och Marita och "alla barnen", har varit en trevlig tradition de sista tre åren!

På lördag åker Magnus till Karlstad med innebandy laget för att försöka sno åt sig tre nya poäng. (Otroligt kul att de lyckades slå Tygriket förra helgen). Eftersom Julia fyllde 28 År (GRATTIS) i tisdags är vi sedan hembjudna till henne och Mattias på kvällen för lite firande av både det ena och det andra, födelsedag, 1 års jubileum för huset, julen och så klart deras förlovning som ju skedde under deras Mexico resa!

På Söndag är det så äntligen dags för den efterlängtade konserten med Bo Kaspers på Konserthuset i Göteborg. Tyvärr visade det ju sig att jag kommer att missa Söndagskvällens innebandymatch mot Lindome eftersom denna flyttades till detta datum långt efter det att vi hade skaffat biljetterna, men så blir det ju tyvärr i bland...

Kram Kakan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback