Härliga eftermiddagar på golfbanan!

Magnus och jag har just kommit hem efter att ha gått 9 hål på Nya Banan. Båda två spelade riktigt bra!

Magnus hade 35 slag (1 under par!) och 22 pts. Själv lyckades jag drämma dit med 39 slag på 9 hål och 21 pts. Alltså 3 över par, hyfsat nöjd med det! Det bästa jag har gjort över de 9 hålen tidigare är 38 slag, så det känns skönt att ha tagit sig till den nivån igen! Då vet man ju att man verkligen kan! När man spelat så här bra känns det lite surt att man inte hade möjlighet att gå hela 18 hål, vem vet, då kanske jag hade haft möjlighet att nå mitt singelhcp mål redan idag. Jag behöver ju bara en 38 pts runda så är jag nere på 9,9! Nu får jag fortsätta jobba på det och hoppas att det inte dröjer allt för länge.  För visst är det lite prestige i att kunna säga att man är "singelhandicappare"?

Både Magnus och jag gjorde förresten par också på hål nummer 10... 

Det märks verkligen att vinterträningen har gjort nytta.
- I bland är det bra med en ängels tålamod-


Behöver jag säga att jag med detta resultat i bakfickan ser extra mycket fram emot vår Danmarks resa?!


image59

Bilden är tagen i somras på Läckö golfbana - kanonfin anläggning!
Kan rekommendera ett besök om Ni har vägarna förbi...

image61

Bludde in action på Laem Chabang Country Club i Thailand!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback