Måndag 23 April!

Om jag hade varit Filip och Fredrik hade jag plockat in Rönnby's coach, Örjan Lindberg,  på listan över Sveriges 100 Skönaste Människor!

Fram tills tredje periodens början var det denna karl som underhöll mest under damernas SM final. (Vi pratar innebandy nu för Er som inte är så bevandrade i denna värld,  typ Jex :-) ). Upp på kontoret så stämplar vi in, var en av hans roande kommentarer under matchen. Med denna beskrivning ville han få tjejerna att lägga upp bollar på mål, "upp i slottet" och sedan in och jobba på alla bollar och returer stenhårt! Hans verbalitet verkar funka bra eftersom Rönnby i sista perioden vände ett 0-3 underläge och vann sedan finalen på straffar.


När reporten efter matchen frågade honom vad har hade att säga om matchen och deras vändning så svarade han; - Ja när vi gjorde 2-3 målet blev de lite kissnödiga så då var det bara att köra på. Då kom ytterligare ett asgarv från både mig och Magnus.


Årets slutspel i innebandy har nog varit ett av de bästa genom tiderna. Vi kan hoppas att personligheter som Örjan och Täby's tränare, Magnus Jädrelund, bidrar till att göra sporten än mer populär för den breda massan. Om SVT sedan kunde hitta en "expert" som är värd namnet, istället för BIG - Birgitte Lersbryggen, hade sändningarna säkert kunnat bli ännu bättre. Jag ger inte mycket för hennes analyser...Hon var helt klart bättre på plan än vad hon är i TV-Studion!

Förövrigt undrar jag hur TV4 sporten (SVT hade ju iallafall ett liiitet inslag) lyckades med att inte ens nämna finalerna i sin sportsändning på Söndagen? Det var ju trots allt över 10000 åskådare på damernas final och över 14000 som var på plats i Globen under herrfinalen! (Det kan ju ha hänt att de hade ett inslag om detta redan i Lördagens sändning, men den dissade jag till förmån för annat)

Förutom innebandy har helgen inneburit golf, städning, deklaration och ett besök på Stadium XXL ute i Sisjön. Jag inhandlade lite golfbollar inför Danmarksresan, en golfkjol och ett par nya jympadojjor.

Eftersom det nu börjar närma sig vår golfresa till Himmerland har min "berömda" vädernoja slagit till igen med full kraft. Vädret ser än så länge bra ut med sol och mellan 12-18 grader. Det får man ju vara nöjd med, nu är det bara att hoppas att Danmark gör bättre väderprognoser än Sverige. Sedan Polman slutade har vi ju haft ständiga "sommarvikarier"!


 image57

Kommentarer
Postat av: VG

Det värsta är inte TV-sporten, Karin. GT och GP förbisåg damernas final totalt i söndagens tidning, helt galet. De skrev mer om Chippens flickväns nya tatuering än om damfinalen, skamligt, ta mig tusan :) Sköt om dig. kram.

2007-04-23 @ 13:53:04
Postat av: Karin

Attans du VG, det hade jag missat totalt. Jag har ju tyvärr inte GP och GT har ingen "hemförsäljning" av tidningar hos oss.. Men det kanske var tur för mitt humör att jag inte såg det!? :) Tja Chippens flickvän, vad säger man! GRRR

Ses på klubbfesten om inte förr! Kram K

2007-04-23 @ 15:14:01
Postat av: Jex

Tack Karin för infon om vem Örjan var... jag gissade nästan att han inte ledde Bolibompa i alla fall.. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback