Svenskar på Charter...

För många resenärer verkar resans höjdpunkter vara följande;

1. Även om planet avgår kl 07:55 på morgonen så är MINST en starköl och en Jaegermeister ett måste på flygplatsens Cafeteria eller Bar.

2. På planet ner, köp upp alla småflaskor med spirt, sup dig ännu mer full och förpesta sedan resterande del av flygresan för de passagerare som sitter runt omkring dig! Lek sedan "invalido" när du passerar passkontrollen efter landning på Gran Canaria...


3. Applådera när kaptenen landar planet! Skapades detta "fenomen" i och med Sällskapsresan? Jag trodde i min enfald att det faktiskt bara gjordes i filmen och inte i verkligeheten... Men tji fick jag!

4. Gå omkring på stranden med magväska fastspänd på en naken, blek-fet överkropp, och icke att förglömma, på med tjocka vita tubsockar med ränder i sandalerna... Kan man gå med bar överkropp borde man väl kunna gå "barfota" i sina sandaler!?



Övriga saker som vi svenskar verkar gilla att göra är följande:


* Gå på marknader och pruta på krimskrams (som man egentligen inte behöver).

* Leta upp billigaste mataffären som finns för att spara in så mycket pengar som möjligt så att fickpengarna räcker till maximalt antal öl udner semesterveckan.

* Gå upp i ottan och "reservera" en solstol vid polen genom att placera sin handduk på den, för att sedan gå upp och lägga sig i hotellsängen igen ett par timmar innan det faktiskt är dags att lägga sig vid poolen på riktigt!


Dessutom fick jag lära mig att det faktiskt finns välkomstmöten (som vi INTE gick på) Apollo kallade sitt för ?Solstartsträff?.... Ja Jösses


Nu låter det säkert som om jag är helt anti charterresor, det är jag absolut INTE, det är bara vissa beteenden som jag känner att jag kunde vara utan. Kan meddela att Magnus och jag inte gjorde något av ovanstående under vår vecka på Gran Canaria.... Jo förresten, vi gick visst på en marknad i Argunieguin, fast den lämnade vi efter 20 minuter då vi varken orkade med krimskrams, trånga gångar eller påträngande försäljare... Nästa resa blir det inte ens 20 minuter på en marknad...


Förövrigt kan jag bara nämna att jag verkligen ÄLSKAR Sällskapsresan PÅ FILM (om Ni ännu inte har förstått det)! Kolla in de roligaste klippen från "Solresan" nedan. Fan, man skrattar så att man kiknar... Hoppas att de hade lika kul när de spelade in filmen, som jag har när jag tittar på den!


För dig som mot förmodan har missat filmen i fråga, kolla här!
http://www.miloop.se/?movie=2944

 
Lev Väl!
//" PepparKakan"


                         

image50

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback