Trädgårdsdags!

Idag skall det bli årets första "grävardag" i trädgården!

Magnus och jag har tillsammans med våra grannar köpt en vit syrenhäck som levereras idag. Skall bli kul att få upp en liten avgränsare och få en lite mer "inramad" tomt. Vi har en del andra projekt på G också, bla skall vi i vår/sommar försöka få ordning på trädgården bakom stenmuren. Vi har tänkt oss att göra en liten variant av "Japansk Trädgård" med snyggt grus och några lite större stenar. Sedan tänkte vi plantera en del gröna och tåliga växter i gruset, kan nog bli bra tror jag. Iallafall ser det ruskigt snyggt ut i mitt huvud!

Annat som står på min inköpslista inför årets trädgårdssäsong är en snygg drivlåda, "rensarkorg", nya blommor till rabatten och till krukorna och en massa annat som man som husägare inte kan vara utan.

image52
Vit Syrén

Igår kväll var vi en tur på golfbanan, verkligen perfekt väder att spela golf i! Magnus skrapade ihop 18 pts och 38 slag på 9 hål, Mattis var värre med 20pts och jag själv fick nöja mig med 16 pts. Jag kände mig hyfsat nöjd ändå, min nya sving sitter bra på järnen och wedgarna, får dock jobba lite till med att få bort "översvingen" när jag plockar fram drivern.

Nu blir det alltså trädgårdsarbete under veckan innan det är dags för nästa runda på Fredag. Har även bokade tider på Lördag och Söndag, kalas!

Varför har man alltid så mycket att göra på våren och sommaren, jag menar innebandyn är ju slut och ändå har man inte tid att jobba!?

Kram Kakan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback