Medelålders!?

Nu är det bekräftat, jag har inträtt i den förhatliga (?) medelåldern....

Jag har alltid ansett mig vara verkligt ung i sinnet (även om den faktiskta åldern nu börjar närma sig 30-strecket allt mer), men idag har min uppfattning om mig själv satts helt på sniskan...

Enligt GP's högst vetenskapliga test är min mentala ålder nämligen; Medelålders! Testresultatet säger också att om man är närmare 30 än 40 och har fått det resultat som jag fick, då har man hamnat fel och borde ta tag i sitt liv!

Din mentala ålder är medelålders

Du är mitt i livet, mitt i karriären, mitt i barnuppfostran eller så har barnen precis flyttat hemifrån. I din ålder är det viktigt att ha det bekvämt för att hinna med en stressig vardag med både egna åtaganden, skjutsa ungar (om du fick barn sent), passa barnbarn (om du fick barn tidigt) och ta hand om åldrande föräldrar. Du känner dig ofta sliten och funderar på att sälja sommarstugan och köpa husbil i stället.
Drömmen om att odla har bara sträckt sig så långt som till att plantera kryddor och annat i krukor. I bokhyllan trängs olästa romaner och annat som du borde ta dig igenom. Men det blir mest glassiga magasin en slö kvart i soffan eller precis innan du slocknar i sängen. Du är trött, men försöker hålla skenet uppe!
Om du är närmare 30 än 40 år har du hamnat i fel kategori. I så fall är det dags att lägga om livsstilen så att du orkar mer, har mer lust och trivs mer med dig själv. Skicka ungarna till farmor och unna dig något som ger energi.
Om du har pensionerat dig, eller närmar dig pensionsstrecket, har du en livsstil som inte helt överensstämmer med din ålder. Det är hög tid att acceptera livet som det blev. Försök göra något nytt i andra riktningen i stället: det är inte helt fel att åka på en arrangerad resa i ett sammanhang som andra av samma årgång.

Vilken ålder är du egentligen?

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=369&a=363205

Ha en bra helg!
Kram K

Kommentarer
Postat av: VG

Om det är till ngn tröst, kära Karin, så är jag också medelålders enligt det där testet.. Har precis fyllt 20, men i sinnet börjar man närma sig fyrtio-strecket.. hehe.
Ha det gott!

Postat av: Jossan

Vi som träffar på dig då och då vet att du inte alltid är så gammal :)

2007-08-17 @ 17:00:19
URL: http://jossy-myhumbleopinion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback