Måndag 22/2

Måndag igen, som alla andra måndagar...

I morse blev jag riktigt paff när jag klev av tåget på Göteborgs station, här fanns ju inte en snöflinga på backen! Hemma har vi minst en dm som ligger! Har försökt att ta reda på om det finns några/om det skall göras några skidspår i något av Lerums kommuns elljusspår... Isåfall skall jag rota fram mina pjäxor och skidor och sticka iväg och åka lite grann, man får ju passa på när det finns snö! Enligt prognoserna skall ju kylan iallafall hålla i sig veckan ut, så lite skidåkning skall man väl kunna hinna med!

Matcherna i helgen slutade med en knapp förlust för Magnus lag. De förlorade med 5-4 mot serieledarna Pixbo, men det verkar som om laget, trots förlusten var hyfsat nöjda med insatsen. Hoppas på en seger på Lördag då de möter Marstrand hemma i Rydsbergshallen.

Min egen match igårkväll slutade med seger, 6-1 mot Grundsund. Vi gjorde en stabil laginsats och segern var odiskutabel. En incident under matchen var att Grundsunds tränare blev utvisad från hallen när det var en minut kvar och fick Matchstraff 2. Vilket innebär att han kommer att bli avstängd under iallafall nästa match, sedan är det upp till förbundet att besluta hur lång avstängningen blir. Vad som var mycket underligt var att tränaren tidigare under matchen redan fått en tillsägning samt en 2 min utvisning, men trots det fortsatte han att tjata och klaga på domarna, orutinerat! Sedan kan man ju fundera på vad man tror att det skall göra för nytta att dra på sig matchstraff när man ligger under med 6-1 och det återstår 1 minut av matchen? Inte mycket, blir mitt svar på den frågan!

Vill Ni läsa mer om matcherna kan Ni kika in på www.0302ib.com där coach har skrivit ett läsvärt matchreferat. Dags nu att lägga denna matchen bakom sig och fokusera på en ny härlig träningsvecka. På lördag skall vi ta oss an Pixbo på bortaplan, det blir en tuff match!

På Lördag kväll är det dags för pokerspel hemma hos oss. Julia och Mattias kommer hem och förgyller vår tillvaro, hoppas bara att det är jag och Magnus som kammar hem det mesta av potten den här gången! :)

På Söndagen är vi inbjudna till lilla Sebastians dop. Dopet är i Kållereds Kyrka. Vi har inhandlat present så den ligger hemma och väntar på att bli inslagen...

I morgon fyller Linda 25! Grattis i Förskott!

Ha det gott alla!
Kram K

Vinter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback