Onsdag 24/1

Onsdag och halva veckan avklarad.

Gårdagens innebandyträning var väl inte någon höjdare kvalitetsmässigt sett. Jag tyckte att det var lite folk på träningen, fast ändå var vi 15 utespelare och 3 målvakter! Många lag skulle vara avundjuka på den träningsnärvaron, men det är helt klart att man har blivit bortskämd under detta året.

Syster Yster alias ”Stampe” var med och tränade i går, det passade ju perfekt när vi var lite mindre folk än vanligt! Den egentliga orsaken till att hon var med och tränade var att hon har varit snäll nog att ställa upp på att vara med på B-Lags matchen på lördag. Båda våra matcher (A&B-lag) har match i princip samtidigt på Lördag så vi behövde lite extra folk till B-Lags matchen för att få ihop ett fullt lag. Mia har ju egentligen slutat att spela innebandy för flera år sedan, men har varit med ibland och tränat sedan jag gick tillbaka till 0302 från Partille. Det roliga är att Mia verkligen inte gör bort sig på träningarna, trots att hon har hållt uppe såpass länge, men det är väl som att cykla antar jag?

Idag har Klädknallen i Björboholm smygstart på sin rea för ”speciellt inbjudna gäster”. Knädknallen har jättebra sortering av olika jeans och dessutom en kunnig och bra personal. Det är inte ofta man åker därifrån tomhänt efter att ha kikat in i affären. Jag kan verkligen rekommendera ett besök där om Ni inte har varit där förut. Ett annat stort plus är att de ligger ett par hundra kronor billigare i pris på mer ”kända” märken som Lee och Lindeberg. Ikväll hoppas jag kunna få tag på ett par snygga stuprörsjeans och några bra Björn Borg underkläder. BB har verkligen jättebra trosor!

Efter shoppingturen är vi allihopa hembjudna till Marita, hon och pappa ville passa på att bjuda på lite lättare middag när vi ändå var i Björboholm, trevligt!

Min planerade skidtur i måndags blev tyvärr inte av... Jag var nere i förrådet och letade fram mina pjäxor och stavar, skidorna var stört omöjliga att hitta... Sedan slog det mig att under förra årets sista skidtur så gick bindningen på högra skidan sönder och pappa var snäll och tog med sig skidorna för att lämna in dem på lagning. Sedan har jag varit riktigt slapp och inte hämtat dem, innebär att skidorna just nu står hemma i förrådet hos pappa. Skall dock åka och hämta dem i dag efter shoppingturen i Björboholm. Så någon tur under det som återstår av veckan blir det garanterat!

Hoppas att Ni alla har det bra och njuter av snön så länge den nu får ligga kvar!
Kram K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback