Harry Potter feber...

... har drabbat mig (och resten av världen verkar det som)... Hur annars kan man beskriva det när kameramannen under sista dagens sändning av Brittish Open i söndags zoomade in en kille i publikensom precis i det spännande slutskedet av tävlingen sitter på läktaren och fullkomligt slukar den nya HP boken utan att bry sig ett skvatt om vad som händer på plats? Det är ju ändå trots allt en golftävling vi talar om!

Jag medger gärna att jag är barnsligt förtjust i alla former av sagor som Star Wars, Sagan Om Ringen och Harry Potter. Just nu är jag inne i ett stim av Potter böcker och filmer. Harry Potter och Fenixorden hade nyligen premiär på biograferna och jag har naturligtvis sett filmen. Innan jag skulle gå och se filmen kom jag på att jag var "tvungen" att läsa boken igen eftersom det var så länge sedan. Sagt och gjort, jag satte tänderna i den 1000-sidor tjocka boken fyra dagar innan jag skulle se filmen och sträckläste den mer eller mindre för att hinna färdigt i tid.

När Fenixordern (både boken och filmen) var "överstökade" kom jag på att det nog var dags att läsa Harry Potter och halvblodsprinsen också eftersom den nya och sista(?) boken strax skulle komma ut i handeln. Jag läste ut den boken lagom till releasen och nu är jag halvvägs inne i Harry Potter and the Deathly Hallows, spännande värre! Hur skall det går för Harry, Hemoine och Ron?

- Är det så konstigt om man drömmer och trollstavar och Dementorer på nätterna numera?

image119



Förövrigt var den en bra träning igår, trots ösregnet. Thilda imponerade på coopertestet med Olle hack-i-häl!
Själv tog jag mig runt banan 10 gånger under träningen (dock inte i rad) innan jag kände att foten hade fått nog. Ser nu framemot en härlig spinning/bodypump träning på torsdag där jag kan riktigt få ta ut mig!

I dag regnar det inte (!) och jag hoppas att den planerade golfrundan med min kära far blir av som planerat!

Kommentarer
Postat av: Malin

Härligt att höra att jag inte e den enda harry potter fantasten i laget. fullkomligt älskar böckerna och är även förtjust i filmerna. har så klart sett den senaste filmen och e på g med den sista boken. För det e den sista, Rowling ska skriva ett HP-lexikon nångång i framtiden men inga mer böcker om Harrys äventyr.. ses imån

2007-07-25 @ 23:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback