Norge Igen

Tillbaka på kontoret i Norge för sista gången innan semestern, skall bli skönt att få vara ledig och slippa flänga fram och tillbaka som en skottspole.

Jag såg på morgontv i går morse när jag satt och åt frukost. Det stora samtalsämnet var Allsång På Skansen och de ändrade "reglerna". Reportern intervjuade en äldre dam som säkert har varit på plats för att se alla shower "live"  sedan programmet startade. Hon var väldigt upprörd över att SVT hade utökat (enligt henne) antalet VIP platser och att man numera inte fick lov att paxa en hel bänk åt sig och sitt sällskap. Tydligen är det nu bara tillåtet att passa en plats och hon var därför väldigt besviken på att hon inte kunde sitta tillsammans med hela sin familj och titta på showen.

Finns det inte värre saker att bli upprörd över i vår värld? Ja jösses...

Förövrigt hävdade hon att det minsann inte var såhär på Lasse Berghagens tid, wake up, saker och ting förändras och jag tror knappast att det är Anders Lundins fel...

Var det något program av Allsång På Skansen jag hade velat se denna säsong så var det just gårdagens, The Ark skulle ju vara med. Eftersom jag vid tidpunkten för programmet befann mig på Säfflebussen missade jag sådeles att se Ola & Co uppträda. Får kolla in reprisen istället...

Apropå program och repriser, Magnus och jag är lite deppiga för att vi missade sista avsnittet för säsongen av CSI Miami. Enligt Kanal 5 är det inte planerat att visa några repriser. Någon som möjligtvis spelade in programmet!? Vi måste ju få veta hur det gick för Delko! Han blev skjuten i näst sista avsnittet när han och Horatio var ute och jagade bovar...

Väderprognosen för min semester ser mindre lovande ut, får se om vi kan få tag på någon billig sista minuten resa. Jag klarar bara inte av att vara ledig i tre veckor med väderprognoser som bara visar regn vareviga dag.

Kram K

Kommentarer
Postat av: Bludde

Hej!
Vi får hoppas att solen ær på gång.
Lycka till hær i Oslo.

2007-06-27 @ 09:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback