Spelar du Golf? Ett härligt spel!

Ibland undrar man vad det är för fel på folk, vissa har kortare stubin än en 3-öres smällare!

 

Igår hade vi planerat en trevlig dag på golfbanan tillsammans med ett par vänner. Efter att ha tränat litegrann på rangen bestämde vi oss för att gå ut på banan och spela ett par hål. Visserligen är det fortfarande vintergreener och obligatoriskt spel med matta, men det är ju känslan som räknas.

 

Jag har börjat att träna på en ny sving och alla som spelar golf vet ju hur frustrerande det kan vara... Jag bet dock i hop och försökte verkligen att tänka på de saker som Carro har tipsat mig om. När jag hade missat bollen ett par gånger, alternativt fått iväg ett par sorkdödare fick jag nog och drog till med min gamla hederliga sving och slog i väg bollen hur bra som helst, man måste ju få en självförtroende bost ibland.

 

När vi hade gått 8 hål kände vi att det kunde vara trevligt att avrunda med hål 17 och 18 istället för att fortsätta hela varvet runt. Sagt och gjort så promenerade vi bort till hål 17, eftersom vi såg att det var ett par bollar på intågande ställde vi oss nedanför tee och väntade på att det skulle bli ledigt så att vi sedan kunde avrunda vårt spel. De två första bollarna passerade oss med det sedvanliga -Hej, härligt att vara igång igen! Sedan gick de upp på tee och drog i väg sina drivar som om det vore i mitten av Juli.

 

Det närmade sig nu ytterligare en boll och döm om min förvåning när en av karlarna började gapa och skrika och hojta något som man knappast vågar återge här... Vi försökte då lugnt och fint förklara att vi skall inte alls gå emellan Er utan vi väntar på vår tur. När vi då fick till svar att; -Passa dig, jag kommer bort till Er sedan, var det inte utan att man skakade på huvudet och undrade om det var möjligt att denna karl hade spelat ännu sämre än vad jag hade gjort! När karlsloken närmade sig platsen där vi stod och väntade hängde smockan helt klart i luften. Dessutom hade denna man en bestämd åsikt om att kvinnor skall vara tysta och veta sin plats, och alla som känner mig vet vad jag tycker om detta! Efter att dåren hade slängt ur sig ytterligare svordomar och hotelser fick han tillslut krypa till korset och be om ursäkt. Om ursäkten sedan var hjärtlig och uppriktig eller om det bara var något han sade för att det stog 6 uppretade karlar och en heltokig tjej mitt emot honom vet jag inte, men jag skulle tro att det var pga det senare alternativet.

 

Med detta vill jag säga;
-Var trevlig mot dina medmänniskor, allt blir så mycket roligare då!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha...tur att man är medlem på en Bonnklubb..där alla är hjärtliga och fundera på hur man ska göra med getingarna under damernas tee på hål 10...
*ler*

2007-03-12 @ 10:13:27
Postat av: Jex

Skulle tro att det var när han fick se dig som han insåg att en ursäkt skulle sitta fint?

Det finns folk och så finns det folk?

Du måste ju förstå honom också.. fel låt hade vunnit i melodifestivalen, frun hade haft
huvudvärk i 5 veckor i sträck, golf-byxorna hade krympt i garderoben sedan förra säsongen,
dessutom hade han skoskav och en väldigt dålig sving.. kommer man då fram till 17:e hålet
och det redan står ett gäng folk där som helt klart har tänkt knô sig före HONOM då brister det
ju, eller hur???

2007-03-14 @ 11:25:58
Postat av: Jossa

Ahh. Jag tål inte sådana golfare! Blivit illa bemött flera ggr då man väntar in efter 9:an för att fråga om de ska gå vidare eller inte. Med tanken att man kanske kan flyga emellan dem eller efter.

Postat av: Karin

Visst blir man bara tokig! Man vinner inget på att vara så ruskigt otrevlig!

Under en av helgens rundor stod samma man på tee för att vänta på sin tur att slå ut (det var bollränna som gällde) Han försökte se ut som om han inte kände igen oss, vi kände dock igen honom och blickarna han fick var nog tyvärr inte bara av den trevliga naturen. Dumstrut var ordet!

2007-03-26 @ 11:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback