Vilken Härlig Golfhelg!

Trevliga människor, kall öl, god mat, många skratt, SOLigt väder och en massa golf! Kan inte bli så mycket bättre..

 Klassiska uttryck efter helgen;

  • Men gudsigförbarme, Hasse är och tittar på speedway (uttalas på bredaste dalmål)
  • Ut i skogen...
  • F*n, Helv**e och en massa andra svordomar.
  • Det är så här!
  • Som på TV fast bättre!

Vi träffade på många roliga människor under vistelsen på Himmerland.

 

Stockholmarna som "tuggade" hela helgen gav oss många roliga skratt. En av killarna tvärnitade med golfbilen strax före damtee då hans kompis hade slagit ett mindre bra slag på första hålet, sedan sa han högt och tydligt (så att alla skulle höra) - Nä lite längre var den visst och sedan körde han fram ett par meter till... Då brast alla golfare som befann sig i närheten ut i ett stort asgarv!

Samma gäng var i farten när de satt på restaurangen (som ligger precis vid hål 18 för både Gamla och Nya Banan) och väntade in resterande grabbar i gänget. När en av de sista i bollen skulle spela in på green hukade de sig ner i stolarna och sade att - Det här kan ju aldrig gå bra, huka Er! Killen som skulle till att spela in sin boll lade sedan upp bollen ca 2 meter från flagg. Då utbrister en av de som sitter i restaurangen - Va fan det var ju bra! Varpå alla ställer sig upp och applåderar...

Jag kan inte heller klaga på vädret, strålande solsken varje dag! Det är fantastiskt härligt att komma in efter en golfrunda (i väntan på nästa tee off) och kunna sätta sig på uteserveringen och käka lunch skölja ned maten med en kall Carlsberg, då njuter man!

Ni som undrar hur själva golfen gick, ja jag gjorde iallafall sällskapets snyggaste birdie när jag på ett par 3 hål sänkte mitt bunkerslag!

Veckan som kommer är fullbelagd. I morgon är det uppstartsmöte med innebandyn, på Fredag är det ledarfest med innebandyn och på Lördag är det klubbfest! Däremellan har jag bokat in en runda golf på Lördag och en på Söndag. Får se om jag blir tvungen att göra avkall på Lördagens runda, men på Söndag kör vi iallafall igen!


Jag återkommer med lite bilder från Danmarksresan när de är uppladdade till datorn.


Kram På Er alla och hoppas att Ni har haft en lika bra Valborg som jag har haft!

 

 

Kommentarer
Postat av: Bludde

En underbar berättelse!!

2007-05-03 @ 10:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback