I'm a goalgetter, yes I am (or not)

Helgen och ytterligare en måndag är över . Satt och tänkte efter (för ovanlighetens skull) idag, det är bara 3 ½ månad kvar innan vi drar iväg till älskade Thailand. Känns inte alls jobbigt att vintern snart är här!


För andra helgen i rad så avverkades ett träningsläger i Rydsbergshallen. Tyvärr blev det dock inte någon match på lördagen då vårt tilltänkta motstånd spelade Björnslaget och vi hade inte lyckats få fram någon annan motståndare. På söndagen mötte vi Sandareds IBS, ett lag från Boråstrakten som huserar i div. 2 Västra Götaland. Dagen till ära fick jag vikariera på min gamla plats, nämligen som forward. Slutresultatet denna match blev 13-3 i vår favör och jag lyckade i alla fall peta in två kassar. Det sista målet var ruskigt snyggt, en genomskärare från Thilda som jag lätt kunde knacka in på backhand, hade gåshud på benen när jag satte mig i båset efteråt så Ni kan tänka Er hur snyggt det var! =)


På onsdag är det dags för träningsmatch igen, mitt gamla lag, Partille står för motståndet. Partille som i helgen, enligt rykten, spelade en härlig LAGinnebandy och tog sig till final i Björnslaget där man dock fick ge sig mot Pixbo IBF. Det kommer att bli en tuff match men också mycket roligt. Inte många av mina gamla lagkamrater som är kvar dock, några av dem finns nog kvar på planen i alla fall.


image128
 
Kökspingis, det var ett jäkla drag i skärbrädorna och faktiskt hyfsat i trägafflarna också!

image129


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback