Det går framåt!

Såg Ni på friidrottsgalan från Scandinavium i går? Josefine van Gin, eller f'låt Susanna Kallur, fullkomligt flög fram över häckarna och fick i mål en tid som var 7,75, en tid som förövrigt hade gett henne en andra plats i herrarnas häcklopp över samma distans... Även om jag egentligen inte gillar att jämföra kvinnliga och manliga idrottsprestationer så; STORT var ordet sa Bull. Skall bli så kul att följa friidrotten både inomhus och utomhus den kommande säsongen! Det blir ju både inomhus-VM och OS! :-)

60 m häck herrar                     
  1 Dayron Robles     CUB  7,45      
  2 Joel Hernandez    CUB  7,78      
  3 Petr Svoboda        CZE  7,82

60 m häck damer                      
  1 Susanna Kallur   SWE 7,75      
  2 Lolo Jones           USA 8,00      
  3 Anay Tejeda         CUB 8,08

Förövrigt går det framåt med min skada och jag skall försöka att släppa kryckorna from idag eller iallafall inte ha dem på släp när man vet att man inte kommer att gå så mycket... Ser framemot att få trampa lite motionscykel i morgon, även om man såklart helst velat vara innanför sargen och vevat med klubban tillsammans med de andra små tjurarna!

Vad är det med folk som BRER UT SIG över sätena på tåget? I dag satte jag mig bredvid en tjej som kan ha varit ett par år yngre än mig.. Hon brer ut sig som tusan och trots lite diskreta armbågar i sidan gör hon inte minsta ansats till att flytta sig in på sitt eget säte igen.. När det så blir en ledig plats på sätet mittemot har jag tröttnat rätt ordentligt och flyttar på mig och när jag gör det så lägger tjejen ifråga fram en min som gör att man tror, att hon tror, att hon luktar illa eller nåt... Sorry damen men jag har inte lust att leka wrestling med vem som helst sådär tidigt på morgonen!

Kommentarer
Postat av: Josefine a.k.a Susanna

Haha. Tack för den passningen, Karin :) Mina jobbarkompisar fick sig precis ett gott skratt.. :) Kul att höra att du kommer upp imorgon och att det går framåt!

Kramkram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback