Idag börjar allvaret!

Idag börjar den riktiga ishockeyn, jag menar vem tusan bryr sig om att Frölunda förlorar klart mot HV i premiären när man idag äntligen får se riktiga stjärnor in action? Leksand - Troja Ljungby på TV4 Sport i kväll kl 19:00!

Jag har börjat att drömma en massa konstiga saker den senaste tiden, tydligen är det normalt för en kvinna i "mitt tillstånd". Häromnatten drömde jag iallafall att Magnus och jag var på finlandsfärjan (!) när fartyget plötsligt ställde sig på högkant och det började att forsa in vatten. Vi lyckades klamra oss fast i något hårt och sedan ta oss vidare uppåt i färjan. Där stötte vi på kaptenen och jag frågade vad det var som hände... Fick till svar att vi har lite problem med några containers (kan jobbet ha spelat mig ett spratt där tro?) och att vi var tvugna att lämna skutan... När jag frågade hur illa det kunde bli om vi inte hoppade (kändes inte så lockande att hoppa från en färja ståendes på högkant, ganska högt och ganska mycket vatten...) fick jag till svar; -Ja,  vi kan ju komma sist i div. 3! Då förstod jag att det var dags att göra slag i saken och precis när jag skulle till att kasta mig över relingen vaknade jag med ett ryck och insåg att jag var otroligt kissenödig!

Bara till att kravla sig upp ur sängen och uträtta vad man behövde få gjort... Kan återigen säga att jag är otroligt tacksam över vårt nya badrum på nedervåningen!

Till helgen är det seriepremiärer (och div. andra "krockar") lite varstans i Innebandy-Göteborg , Challengers herrar har premiär på lördag kl 14:15, FBC Lerums herrar har premiär kl 16:00 i Rydsbergshallen (nyrenoverad och fin!), dessutom spelar IBF Göteborgs damer träningsmatch mot Marstrands damer kl 14:15.

Den sistnämnda matchen är ju intressant ur flera familjemedlemmars perspektiv. Även om min egen "innebandy-karriär" (har man någonsin haft någon?) för tillfället ligger på is, så hoppas jag ju att jag kan göra "come-back" i Lerum efter jul, och Marstrand är ju en av kandidaterna till serie-segern i div 2 Göteborg i år. Gäller bara att de kan få ihop alla sina nyförvärv til ett bra lag!

Vi själva befinner ju oss i en liknande situation efter sammanslagningen tidigare i år med IBK Pantern. Dock har det varit riktigt roligt att se de unga tjejer som har kommit in i truppen och som tillsammans med "oss gamla rävar" (japp, jag säger fortfarande OSS) gjorde riktigt bra i från sig i Björnslaget härom veckan!

Hur som helst blir det en spännande innebandysäsong och speciellt kul skall det bli att från läktaren följa damernas div 1 södra. Tror att något av det första vi får införskaffa till vår kommande bebbe blir ett sådant där färgglatt hörselskydd!

Lev väl alla!
Kram K

Kommentarer
Postat av: Bludde

Trevlig läsning!

2008-09-17 @ 10:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback