Gräsänkling!

Mangan är på tränarträff och glor på fotboll och käkar pizza, Leah sover och jag sitter framför TV'n och pillar med datorn. Man är ju inte van vid att vara "ensam" så det gäller att sysselsätta sig!

I fredags hade vi besök av familjen Kronberg/Thorstensson och det var dags att damma av pokerväskan och langa upp tjugolapparna för att göra en djupdykning i kortspelets ädla konst. Trots att man har tvättäkta 
pokerproffs i släkten så måste jag säga att mitt spel imponerade föga och det var tur att övriga spelare godkände mig som dealer när mina chip's tog slut först i båda omgångarna. Men kul var det!

Semestern närmar sig med stormsteg och det är snart bara tre veckor kvar innan herr Sundell joinar sin fru och dotter för ett långt härligt sommarlov! Skall bli så gott! VI har lite planer för sommaren men det känns skönt att inte behöva vara så bundna till en speciell period, vi har ju nästan tre månader tillsammans innan det är dags för mig att börja jobba igen!

Apropå jobbet så var jag och Leah och hälsade på mina kollegor på kontoret idag. Hon hade hur trevligt som helst och njöt i fulla drag av all uppmärksamhet som hon fick!

I morgon är det dags för avslutning för babycafét som vi brukar gå på varje torsdag. Undrar om det är tillåtet att ha sommaruppehåll för sådana aktiviteter?! Vad skall vi då hitta på varje torsdag? Kommer att sakna babyrytmiken, vi får helt enkelt ordna egna sång och musikträffar med de andra mammorna och barnen i föräldragruppen.

Det har hänt lite på sju månader helt klart!






Kommentarer
Postat av: Jenny

Borde vara förbjudet att ha uppehåll med fikor!! Grr.. Det är ju viktigt med rutiner även för mammor.. ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback