Julbak

I lördags hade vi julbak hemma tillsammans med svärmor. En tradition som har hängt med i fem år och som säkert kommer att fortsätta framöver, speciellt med tanke på hur kul Leah tyckte det var att baka pepparkakor. Eller kanske, med tanke på hur gott Leah tyckte det var att äta pepparkaksdeg...


Observera de "goa" tänderna!



Medans Leah log och sov så tog vi tag i lussekattsdegen. ICA's
recept på lussekatter är verkligen helt oslagbart! Bullarna blir hur saftiga, fluffiga och goda som helst. Kan verkligen rekommendera detta recept för Er som har lussebaket framför Er. Visst är det härligt när man öppnar dörren och så möts man av doften av julbak, då kommer det lite julstämning krypande trots att vädret är som det är. Jag fick dessutom sytt nya julgardiner till köket, blev faktiskt riktigt bra om jag får säga det själ, och det får jag ju eftersom detta är min alldeles egna blogg.

I kväll är det äntligen dags att gå till gymet och köra MRL igen. Fy för att vara sjuk så länge, man blir så rastlös så man vet inte vart man skall ta vägen!

Har genomfört ett tråkigt beslut som ändå känns skönt att ha tagit och jag är säker på att det ändå kommer att bli bra framöver!

Skulle kunna säga att Zlatan är kung efter gårdagen, så ; -Zlatan är kung! (iallafall i Barcelona). Förresten så är jag inte ett dugg avundsjuk på min kollega som var på plats på Camp Nou för att se matchen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback