Tjejer, Svensexa, Fars dag, Glass!

Ja, det är väl en kort summering av familjen Sundells helg, ingen dålig helg alltså!

Fredagen började dock lugn med sedvanligt fredagsmys, "storfilm" och poktån. En fredag utan popcorn är väl som mellandagshopping utan rea..?

På lördagen lämnade vi av Magnus strax efter kl 07 utanför Mattis lägenhet, det var dags för svensexa! (Magnus bröt dock av dagen med en innebandy match där de vann med 9-1 mot Ingelstad). Enligt samtalen lite senare på kvällen verkar det som att de haft en rolig dag!

Eftersom jag skulle ha tjejdag/kväll med mina fantastiska vänner så lämnade jag av Leah hos farmor vid 10-tiden. Sedan var det dags att åka hem för att göra sig i ordning. Vi började dagen med ett besök på Mikado i Lerum där vi käkade lunch tillsammans, vilken jättegod mat de har på det stället. Prova om Ni har vägarna förbi! Efter lunchen bar det av hem till Casa Sundell för lite smyckestillverkning. Min väl Jessica som har
Jiska Design hade packat bilen full av kedjor, pärlor och massa andra fina saker och kreativiteten flödade. (även svordomarna på vissa håll). Jag fick ihop ett par örhängen, ett armband och ett halsband. Det var väldigt kul, och väldigt pilligt! Jag tror att jag får öva lite på mina låsknopar på "hattarna"... Kvällen fortsatte med vin, spel, mat, prat och Singstar. En väldigt trevlig dag och kväll. Synd att det går alldeles för länge mellan gångerna bara, dags att göra något åt det!

 Halsbandet som jag knåpade i hop.


På söndagen var det ju som bekant (?) Fars dag och vi firade den med god middag och senare på kvällen en utflykt till Triumfglass i Sävedalen. Det var inte bara pappan i familjen som uppskattade utflyktsmålet!

 Farsdagspuss  Plockar strössel

Nu ser vi framemot en ny vecka med biobesök, träningar, barnmarknad, ett till biobesök och sedan restaurangbesök. En ganska ok vecka!


Kommentarer
Postat av: Bludde

Tackar, tackar!

2010-11-15 @ 09:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback