VAM - Vård Av Mamma

Ja det är vad jag har ägnat mig åt i sedan i söndagskväll. Det är kanske inte så konstigt att turen nu har kommit till mig med feber, halsont och hosta. Alla på jobbet har varit hemma i omgångar och dessutom har både Magnus och Leah haft samma skit. Så i dag har jag varit sängliggande och inte förflyttat mig speciellt många meter. Turerna har gått mellan sängen, badkaret och tv'n... Har dessutom tagit mig till kyskåpet ett par gånger för att få fyllt på glaset med blåbärssoppa. Men nu på kvällen känner jag mig faktiskt lite piggare så jag hoppas att det är på bättringsvägen!

Söndagens match var ingen höjdare någonstans! Varken spelare eller ledare gjorde någon av sina bättre insatser. Coachningen var obefintlig precis som inställning och skärpa hos spelare, och faktiskt, även hos motståndarna. Hur konstigt det än kan låta när man förlorar med 11-2.. Men jag säger som en annan gammal damtränarlegendar som var på plats i hallen sa;
-Det lilla spel som var stod Ni för, men Ni bjöd ju Kungälv på kalaset!

Nya tag och nya matcher väntar dock och vi hoppas på att spräcka nollan i vinstkolumnen snarast möjligt!

Nu ligger Leah i sängen och sover sött efter lite mys och godnattsaga. Magnus är i väg på sin innebandyträning och försöker få till något riktigt bra inför helgens möte med serieledarna tillika nykomlingarna, IBK Alingsås! Spännande!

Själv funderar jag på om jag skall tappa upp dagens andra bad och tända mitt favorit ljus och sjunka ner i det varma vattnet och fortsätta min VAM dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback