Härlig ledighet

Påsken har varit härligt ledig och mysig som sig bör.

Jag började påsken med att på skärtorsdagen åka hem till en av mina arbetskamrater tillsammans med övriga, kvinnliga, kollegor. Där vankades det gemensam matlagning och sedan ett långt (3 timmar) bad i en varm, vedeldad, tunna. Det blev mycket skratt och knasiga kopplingar som mynnade ut i ännu knasigare historier. En mycket trevlig kväll får jag säga. Man somnade gott på kvällen, ett par öl/cider i kombination med ett varmt långt bad har en något tröttande effekt på en...
Som tur var hade Leah bestämt sig för att ge oss sovmorgon dagen därpå vilket var välbehövligt för oss alla tre!

På långfredagen hade min arbetskamrat, Theres, frågat om ville följa med till stallet och hjälpa till. Det ville jag väldigt gärna! Så det blev stalltjänst som avslutades med en timmas mysig lång ridtur. Det var väldigt kul och jag har börjat fundera på om det kanske vore kul att ta upp ridningen igen. Det finns ju ridskolor för vuxna också. Säkert skulle syrran vara intresserad av att följa med på det!

Påskaftonen startade med ett MRL pass på gymet. Det var ett 90 minuterspass så det kändes gott i kroppen efteråt. Därför var det extra gott att få vara hemma och mysa med sin goa familj resterande del av denna afton.

Påskdagen tillbringades hemma hos svärmor där det bjöds på lammstek och potatisgratäng. Gott som alltid! Fick dessutom chansen att gosa lite med lilla Bella, mysigt med bebislukten!

I dag har det blivit ett besök på gymet och efter det ett besök i Björnoholm. Leah längtade efter moffa och mita så vi fick ringa och fråga om det gick bra att vi kom förbi en sväng vilket det som tur var gjorde.

Påsken har alltså varit härlig trots det tråkiga vädret...

Nu kom mannen ner med skål med nypoppade popcorn så nu blir det mys framför innebandyn på tv.

I morgon börjar deffningen för sommarspelen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback